Škoda na začátku příštího roku představí koncept velkého SUV

Škoda Auto by mohla na začátku příštího roku odhalit podobu chystaného velkého terénního vozu kategorie SUV. Koncept, který se již bude blížit sériovému provedení, firma velmi pravděpodobně ukáže v březnu 2014 na ženevském autosalonu. ČTK to včera řekl zdroj z automobilky. Velké SUV v prodejní podobě má přijít na trh po roce 2015.

Vůz, po kterém je poptávka zejména na asijském trhu, doplní stávající menší SUV Yeti, které se od příštího roku bude prodávat v modernizované podobě. Tu odhalí ještě letos na konci roku.
 
Firma, která jen letos hodlá představit osm nových modelů nebo modernizovaných verzí, nebude v modelové ofenzivě polevovat ani příští rok. Na trh uvede Octavii v provedení na zemní plyn, lehce terénní Octavii Scout a koncem roku 2014 představí novou generaci Fabie. Nová Fabia má být nižší a širší než stávající model.
 
V roce 2015 přijde nová generace Superbu a pravděpodobně by automobilka měla mít jasno ohledně nástupce modelu Roomster. Tím by mohl být menší velkoprostorový vůz kategorie MPV. Objevit by se mohl rovněž sériový elektromobil.
 
Zatím poslední letošní novinkou Škody je nová Octavia RS. Nejrychlejší a nejvýkonnější Octavia všech dob má v benzinové verzi výkon 220 koní a maximální rychlost 248 km/h. Ve Škodě přitom uvažují o tom, že by zájemcům nabídli tovární čip s ještě vyšším výkonem. Sportovní verze RS tvoří asi sedm procent prodejů Octavií. Jen v Česku jezdí 3500 sportovních Octavií první a druhé generace. RS třetí generace je již u obchodníků. Proti předchůdci zlevnila o 50.000 korun na necelých 620.000 Kč.
 
V září na autosalon ve Frankfurtu mladoboleslavský výrobce přiveze novou karosářskou verzi loňské novinky Rapid pod označením Spaceback.
Škoda v současnosti nabízí sedm modelových řad. Do roku 2018 chce prodávat ročně 1,5 milionu aut.
 
Provozní zisk Škoda Auto se v prvním pololetí letošního roku snížil na 243 milionů eur, tedy zhruba 6,3 miliardy Kč. Loni činil 449 milionů eur. Propad způsobil nižší prodej, ale také vývoj směnných kurzů a vysoké náklady na nové produkty. Vyplývá to z prohlášení, které včera zveřejnil mateřský koncern Volkswagen Group.
 
Automobilka již dříve uvedla, že dodala zákazníkům v prvním pololetí 464.600 vozů, meziročně o 5,8 procenta méně. Nižší dodávky ovlivnilo hlavně zahájení výroby nových modelů Octavia a Superb.
 
Autor: ČTK